Ron-Karim-USA.reismee.nl

Dag 5 Grand Canyon

Vandaag in de middag aangekomen in de Grand Canyon N.P.
Na een rit van 220km zijn we vanuit Kingman Arizona hier na toe gereden.

Na een controle bij de ingang van onze Park Pas konden we doorrijden naar de
South-Rim van de Grand Canyon. Ons hotel lag ongeveer 1 km buiten de ingang van het park,dus binnen 15min waren we aan de rim.

Eenmaal aangekomen namen we eenshuttlebus die de route langs de rim afreed.

We zijn op diverse haltes uitgestapt om wat foto's te maken van dit geweldige wereldwonder,

en ja, het was geweldig!!

Aansluitend hebben we de Angel trail wandeling gedaan. Deze ging een flink stuk de canyon
in naar onder. Op ongeveer de helft hadden we ons maar bedacht, want we moesten ook nog terug. Wij merkten dat onze conditie niet meer was zoals vroeger, pffff pittig, maar goed dat we niet verder omlaag zijn gegaan.

Rond 18.00 in de avond zijn we terug naar de rim gegaan om de zonsondergang mee te maken,deze was echt uniek.

Na de zonsondergang hebben we bij de Mac (ja pas de eerste keer!) iets gegeten.
Het is nog ff wennen hoe alles werkt daar wat betreft het drinken, je kan gewoon blijven refillen
tot je geen zin meer hebt. Je betaalt alleen de size die je wil, en de rest gaat vanzelf.

De volgende dag om 9.00 hebben we dehelikopter tour gedaan. Deze duurde 50 min en was
echt wel het geld waard! Geweldig om zo iets mee te maken.

Nu rijden we door naar Page, hij zullen we 2 dagen verblijven.

Wij houden jullie op de hoogte! En bedankt voor alle reacties, dit vinden wij erg leuk.

Rool

Wow, cool, de helikopter tour!

Waren jullie ook in de buurt van de Sky-walk? Die is toch ook aan de zuid-kant, of niet? Wel een beetje irritant dat je daarvoor dan betalen moet.

Josephine

Hey boys,
Nemen jullie ook rust en slapen jullie wel?
Mooie reisverhalen en foto's, zeker die van het eekhoorntje in de grand canyon.

Ron

Hoi Roland,

Nee de skywalk is aan de noord zijde van de grandcsanyon. Je moet hier helaas 400km voor omrijden.
Deze ligt niet op onze route.

Ron

Ja, Josephine we slapen ook nog wel voldoende. We hebben al zoveel gezien op een week tijd pas. Er zullen nog vele mooie dingen volgen.

Ron.

thomissen huub

Geweldig zo,n avonturen en mooie zaken te zien. groet huub

Karim

Hoi oom Huub,

Leuk dat je ons ook volgt. Het is echt geweldig hier en geniet van elke uitzicht ;-)