Ron-Karim-USA.reismee.nl

Dag 9 Natural Bridges - Capitol Reef - Torrey

Vandaag op weg naar Torrey Utah via diverse bezienswaardigheden zoals Natural Bridgesen Capitol Reef State Park. De views onderweg waren echt geweldig! We vertrokken vandaag maar extra vroeg, namelijk om 6.00. Het was nog helemaal donker buiten. De weg wat we moesten afleggen was pittiger dan verwacht. Alleen maar berg op via veel gevaarlijke bochten en kliffen met geen afzettingen. Dus met maar 5km per uur zijn we heelhuids bovengekomen.
Ons eerste park onderweg was het Natural Bridges Stat Park. Aangezien wij zo een beetje de enigste
bezoekers waren, konden we makkelijk een aantal foto’s maken en weer doorrijden naar de volgende stop, namelijk Capitol Reef State Park. Hier zijn we ook gewoon door kunnen rijden met
enkele stop mogelijkheden. Verder waren de uitzichten onderweg werkelijk spectaculair, de foto’s
geven maar een matig beeld van de werkelijke schoonheid van deze scenic highway.

Omstreek 12.00 kwamen we aan in het stadje Torrey, waar we ons hotel zo hadden gevonden.
Austins Chuck Wagon Hotel Hotel bleek een erg leuk hotel te zijn.

Eenmaal ingecheckt zijn we een duikje gaan nemen in het zwembad. Het was er niet super warm, maar de zon brandde toch wel degelijk goed. Aan het zwembad 3 vrouwen uit de buurt leren kennen
die hier aan het hikken waren. Super vriendelijke mensen hier!! Daar kunnen ze bij ons nog een iets van leren. Ze namen ons mee uit eten in een leuk restaurant met een ongelooflijk uitzicht!
Toen de rekening eenmaal verscheen stelde in voor om de rekening gewoon de splitten door 5 personen. Maar zo verbaast als wij waren stonden zij dit niet toe, zij hadden ons tenslotte uitgenodigd om te gaan uit eten. Zo verbaast als we waren accepteerde wij dit natuurlijk.
Aansluitend hebben we bij het hotel ook nog samen een kaart spel gespeeld tot in de late uurtjes.
De volgende morgen vroegen zo ons of we ook geïnteresseerd waren in een paar uurtjes paard rijden. Aangezien ik dit nog nooit gedaan heb was ik een beetje huiverig. Karim had het vroeger al eens gedaan, hij was meer ervaren. Aangezien dit eigenlijk niet op onze planning lag hebben we toch
maar doorgezet. Achteraf maar goed dat we dit gedaan hebben, het was ronduit mooi om met een paard door zo’n landschap te kunnen rijden. Berg op en af, door het water en nog meer.
Het was als in de film zeg maar. Weer een leuke ervaring opgedaan.
Aansluitend hebben we afscheid genomen van onze vrienden uit Price Utah.

Aansluitend vertrekken we naar Bryce Canyon N.P.

Bert de Vries

Leuke trip !
Als jullie de smaak van het paardrijden hebben gekregen;
Bij de Bryce Canyon Inn te Tropic kun je een horse trial boeken. Mijn z'n tween en een gids door canyons waar je anders niet komt.Wij hebben het vorige week maandag gedaan. Bijna 4 uur,kan nu weer een beetje lopen,maar had het voor geen goud willen missen. Fijne vakantie . Groeten uit Santa Cruz Ca

Fatima

Hoi Ron, vriend van Karim hihi,
Zo zie je maar weer, als je je niet altijd aan de planning houdt, kan je leuke dingen meemaken. Super dat paardrijden...goed dat je het voor de eerste keer hebt gedaan....heel veel plezier verder! Groetjes Fatima

Ben Scheren (Mondi)

Hallo mannen
Heb toevallig op Leo zijn telefoon gezien dat je op deze blog je reisverslag maakt.
Nou, als ik allemaal zie waar jullie vertoeven dan word ik stik jaloers. Fantastisch.
Ik wens jullie heel veel plezier en dat je nog veel mag zien en wel thuis voor later natuurlijk

Ron

Hoi Ben, bedankt voor je reactie, en leuk dat je meekijkt.
Wij zien ons in oktober (Hopelijk niet met een storing :-)

Gr Ron & Karim