Ron-Karim-USA.reismee.nl

Dag 16-17-18 San Francisco

Hallo allemaal, naar een paar dagen afwezigheid heb ik verzameling gemaakt van San Francisco. Aangezien onze internet verbinding hier zeer traag is, kost het me veel moeite om foto's op de site te plaatsen. Met een beetje geduld is het toch gelukt.
Toen we stad inreden waren we gelijk onder de indruk. Erg mooie gebouwen.
Het verkeer is echt een ramp! Ongelooflijk hoe ze daar als gekken rijden. We hebben een
parkeergarage gevonden midden in de stad bij Union Square. Deze ligt lekker centraal, dus kunnen we alles verder met de voet verkennen. Veel mooie winkels en vele restaurants.
De eerste dag hebben we een beetje geschopt en een filmpje gepakt. Onze eerste ervaring met een echte Amerikaanse bioscoop. Bij de zonsondergang zijn we naar ons hotel gereden in het plaatsje
Half Moon Bay, deze ligt 40km van San Francisco af. De reden hiervoor is dat de prijzen in S.F. extreem duur zijn. We vinden het niet zo erg om een beetje op en neer te pendelen.
De 2e dag zijn we vanaf Union Square gelijk door Chinatown gelopen. Niet zo spectaculair, dus gelijk door gelopen naar Fishermans Wharf, waar we onze tickets van Alcatraz al konden ophalen voor later in de middag. We hebben op de pieren een paar uurtjes rondgelopen. Leuke omgeving met veel
restaurant. Wat ons wel opviel is dat erg veel zwervers rondhangen, in de hele stad. Ze zijn wel allemaal heel vriendelijk. Na een kijkje bij de zeeleeuwen op pier39 zijn we naar onze boot van Alcatraz gelopen. Na een interessante wandeling & audiotour op het eiland hebben we 2 uur later de voorlaatste boot terug naar het vaste land gepakt. Lekker een zalmsalade genuttigd op de wharf, en toen vermoeid terug naar het hotel. De 3e dag zijn we een beetje gaan toeren door de stad. Hierbij hebben we o.a. de Golden Gate Bridge gezien. In de middag hebben we nog een beetje door de stad geslenterd. Morgen gaan we vroeg op weg richting Monterey, waar we walvissen & dolfijnen gaan bekijken. We houden jullie op de hoogte!

Mam

Te gek zeg wat je allemaal meemaakt tot mails mam