Ron-Karim-USA.reismee.nl

Dag 14 Bishop

Vandaag een lange rit van Las Vegas naar Bishop. Aangezien de afstand naar Yosemite N.P. te groot is, hadden we besloten in het saaie Bishop te overnachten. Hier hebben we een paar wasjes gedaan. Daarna zijn we vroeg het bed ingedoken, om de volgende ochten weer om een uur of 6.00 te kunnen vertrekken richting Yosemite.

Dag 12 & 13 Las Vegas!!!

Zo, dit was 2 dagen Las Vegas. We moeten nog even bij komen van alle drukte.
Onze ogen en oren laten we nu even tot rust komen.
We kwamen aan in ons hotel, waar we gelijk onze huurauto konden afgeven aan de vallet parking.
Zij brengen dat de auto voor je weg, en gaan hem ook weer voor je halen. Ideaal toch!

Eenmaal aangekomen in onze hotel kamer, kregen we de schrik van ons leven!
Wat een super kamer. Volledig ingerichte keuken, kamer en alles er op en aan.
We zaten op de 29e van de 54 verdiepingen. Een mooi uitzicht op de eifel toren.

4 LCD tv's en een beamer voor op het zonnescherm, wat tevens diens deed als filmscherm.
Op de slaaplamer is supergroot bed en een bubbelbad. Een dubbele wastafel op de badkamer
met wasmachine. Een Douche en tiolet. Het hotel is pas in Januari 2010 geopend, dus alles was nog lekker nieuw. We wilden bijna niet meer van de kamer af.
Eenmaal bijgekomen van de schrik zijn we toch maar naar onder gelopen.
In het hotel hebben we een winkelcentrum, genaamd The Miracle Mile. Deze is dus 1,6 kilometer lang. Zeer mooie winkels, restaurants, Bioscoop, Shows en nog veel meer.
Wat zijn o.a. nog naar een Gun Store geweest waar je tegen betaling met div. wapen kon schieten.
Echt een geweldige ervaring om eens mee te maken.
In de avond hebben we kaarten gehaald voor de Sin City Comedy Club. Hier deden een aantal bekende amerikaanse komieken aan mee. We kwamen niet meer bij van het lachten. En ja hoor, zoals verwacht werden wij er weer uitgepikt. Erg lachuh.
De volgende dag zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen. We werden aangesproken door een paar mensen uit Ohio. Zijn waren het 3e wiel van 2 vrienden die samen op huwelijksreis waren. Zij zouden ons in de avond vergezellen voor een hapje, gokje en drankje.
Na het eten gingen naar een VIP Nightclub op de bovenste verdieping van het Palms hotel.
Wed stonden op de 55 verdieping in de buitenlucht, met een geweldig uitzicht!! Leuk als via via op deze plaatsen kan komen, waar we er normaal totaal niet in kunnen komen. Na een lange nacht zijn we maar snel ons bedje ingedoken, want niet veel laster moesten we helaas alweer uitchecken om door te gaan richting Death Valley. Helaas was de rit zo lang dat we hier geen tijd meer voor gehad hebben. Dus zitten we nu in Bishop.

Morgen gaan we door Yosemite Valley en overmorgen naar San Francisco.

See you later!

Dag 11 Zion National Park

Vandaag gingen we een bezoekje brengen aan ons 4e nationale park, namelijk Zion National Park.
Na een uur in de file te hebben gestaan in het park i.v.m. wegwerkzaamheden, konden onze weg
vervolgen naar de parkeerplaats. We konden het park het beste verkennen met shuttle bussen.
Ideaal om het park te verkennen. We konden uitstappen op 6 plaatsen, en om de 7 minuten kwam
er weer een nieuwe bus om de volgende stop plaats aan te doen. Ze hebben we een leuke wandelinggedaan op het einde van de route. Tegen het einde van de middag zijn we naar ons hotel geredenom aansluitend weer een frisse duik in het zwembad te nemen. Na het eten hebben we nog even in de wasserette een paar wasjes gedaan. Ja, helaas moet dit ook gebeuren.

Morgen en overmorgen staat Las Vegas op de planning! Het volgende verhaal kan dus nog wel
even op zich laten wachten. En wie weet winnen we wel de jackpot! Als dit zo is komen wij niet meer terug naar Nederland

Wink
We hebben het Planet Hollywood Towers hotel geboekt. Lekker luxe mag ook wel voor een keertje.

Tot snel.

Dag 10 Bryce Canyon National Park

Vandaag niet veel te melden. We waren laat in de middag aangekomen in Bryce i.v.m. het paard rijden van eerder deze morgen. We zijn met de auto langs de viewpoints gereden om een paar foto en video opnames te maken. Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel in Tropic Utah.Beetje een saaie boel daar verder. Na een lekkere salade bij het restaurant van het hotel heb ik het reisblog flink bijgewerkt, en aansluitend lekker vroeg naar bed.

Morgen naar Zion N.P.

Dag 9 Natural Bridges - Capitol Reef - Torrey

Vandaag op weg naar Torrey Utah via diverse bezienswaardigheden zoals Natural Bridgesen Capitol Reef State Park. De views onderweg waren echt geweldig! We vertrokken vandaag maar extra vroeg, namelijk om 6.00. Het was nog helemaal donker buiten. De weg wat we moesten afleggen was pittiger dan verwacht. Alleen maar berg op via veel gevaarlijke bochten en kliffen met geen afzettingen. Dus met maar 5km per uur zijn we heelhuids bovengekomen.
Ons eerste park onderweg was het Natural Bridges Stat Park. Aangezien wij zo een beetje de enigste
bezoekers waren, konden we makkelijk een aantal foto’s maken en weer doorrijden naar de volgende stop, namelijk Capitol Reef State Park. Hier zijn we ook gewoon door kunnen rijden met
enkele stop mogelijkheden. Verder waren de uitzichten onderweg werkelijk spectaculair, de foto’s
geven maar een matig beeld van de werkelijke schoonheid van deze scenic highway.

Omstreek 12.00 kwamen we aan in het stadje Torrey, waar we ons hotel zo hadden gevonden.
Austins Chuck Wagon Hotel Hotel bleek een erg leuk hotel te zijn.

Eenmaal ingecheckt zijn we een duikje gaan nemen in het zwembad. Het was er niet super warm, maar de zon brandde toch wel degelijk goed. Aan het zwembad 3 vrouwen uit de buurt leren kennen
die hier aan het hikken waren. Super vriendelijke mensen hier!! Daar kunnen ze bij ons nog een iets van leren. Ze namen ons mee uit eten in een leuk restaurant met een ongelooflijk uitzicht!
Toen de rekening eenmaal verscheen stelde in voor om de rekening gewoon de splitten door 5 personen. Maar zo verbaast als wij waren stonden zij dit niet toe, zij hadden ons tenslotte uitgenodigd om te gaan uit eten. Zo verbaast als we waren accepteerde wij dit natuurlijk.
Aansluitend hebben we bij het hotel ook nog samen een kaart spel gespeeld tot in de late uurtjes.
De volgende morgen vroegen zo ons of we ook geïnteresseerd waren in een paar uurtjes paard rijden. Aangezien ik dit nog nooit gedaan heb was ik een beetje huiverig. Karim had het vroeger al eens gedaan, hij was meer ervaren. Aangezien dit eigenlijk niet op onze planning lag hebben we toch
maar doorgezet. Achteraf maar goed dat we dit gedaan hebben, het was ronduit mooi om met een paard door zo’n landschap te kunnen rijden. Berg op en af, door het water en nog meer.
Het was als in de film zeg maar. Weer een leuke ervaring opgedaan.
Aansluitend hebben we afscheid genomen van onze vrienden uit Price Utah.

Aansluitend vertrekken we naar Bryce Canyon N.P.

Dag 8 Monument Valley - Mexican Hat

Vandaag op weg naar Monument Valley.
Op weg gaan we weer een andere staat in, namelijk Utah. Hier krijgen we weer te maken
met een andere tijdzone, namelijk -8 uur. Hierbij kunnen we onze horloges en gsm weer
bijstellen.

Eenmaal aangekomen parkeren we de auto, en maken een wandeling van 5km om de zeer indrukwekkende tafel bergen die zich in dit park bevinden. Uitgepuft en uitgedroogd komen we weer aan bij de auto. We moeten toch maar eens aan onze conditie gaan werken

Wink

Doorgereden naar Mexican Hat waar we gingen overnachten.
Het is officieel, Mexican Hat is het saaiste dorp van het Westen. We konden hier volgende de website van het hotel WIFI gebruiken, maar helaas bleek de bandbreedte op, sorry guys zij ze.
We zijn maar wat gaan eten bij de Swinging Grill. Deze schommelde het eten over brandend vuur.
Origineel maar wel prijzig, verder was er toch niet veel keus.
We zijn maar vroeg in bed gedoken, aangezien er toch niets te zien was.

Morgenvroeg lekker vroeg de wekker, en op naar Torrey, Utah.

Dag 6 & 7 Page

Laat in de middag waren we aangekomen in Page. Na een zeer mooie rit van 200km zijn we
bij de subway eerst een lekker broodje gezond gaan eten.
Eenmaal ingecheckt in Lulu's Sleep Ezze Hotel, waren we verrast over de manier hoe we ontvangen werden. Het hotel is meer als een B&B, dus veel persoonlijker en vriendelijker dan in een normaal hotel.

We werden gelijk uitgenodigd voor de gezamelijke barbeque die om 19.30 zou plaats vinden.
We moesten zelf het eten kopen, en zij zou het bereiden.
Gezellig gegeten en geklets met een vrouwelijk stel uit Australie en een koppel + vriend uit Georgia Amerika. Echt gezellige mensen om elkaars avonturen mee te delen.

Verder hebben we de Glan Canyon Dam bezocht. Deze was echt groot! Bijna zo groot als de
Hoover Dam.

De Horseshoe Bend en de Antilope canyon waren ook een ervaring appart.
De 2e dag hebben we lekker gezwommen in the Coves te Lake Powell.
Dit was een tip van onze hostes Lulu. We waren hier helemaal alleen!.

Vandaag gaan we weer gezamelijk BBQen. Wie weet treffen we weer wat leuke mensen.
Morgen gaan we naar Monument Valley. Bekend van vele Cowboy films en meer.

Tot later.

Dag 5 Grand Canyon

Vandaag in de middag aangekomen in de Grand Canyon N.P.
Na een rit van 220km zijn we vanuit Kingman Arizona hier na toe gereden.

Na een controle bij de ingang van onze Park Pas konden we doorrijden naar de
South-Rim van de Grand Canyon. Ons hotel lag ongeveer 1 km buiten de ingang van het park,dus binnen 15min waren we aan de rim.

Eenmaal aangekomen namen we eenshuttlebus die de route langs de rim afreed.

We zijn op diverse haltes uitgestapt om wat foto's te maken van dit geweldige wereldwonder,

en ja, het was geweldig!!

Aansluitend hebben we de Angel trail wandeling gedaan. Deze ging een flink stuk de canyon
in naar onder. Op ongeveer de helft hadden we ons maar bedacht, want we moesten ook nog terug. Wij merkten dat onze conditie niet meer was zoals vroeger, pffff pittig, maar goed dat we niet verder omlaag zijn gegaan.

Rond 18.00 in de avond zijn we terug naar de rim gegaan om de zonsondergang mee te maken,deze was echt uniek.

Na de zonsondergang hebben we bij de Mac (ja pas de eerste keer!) iets gegeten.
Het is nog ff wennen hoe alles werkt daar wat betreft het drinken, je kan gewoon blijven refillen
tot je geen zin meer hebt. Je betaalt alleen de size die je wil, en de rest gaat vanzelf.

De volgende dag om 9.00 hebben we dehelikopter tour gedaan. Deze duurde 50 min en was
echt wel het geld waard! Geweldig om zo iets mee te maken.

Nu rijden we door naar Page, hij zullen we 2 dagen verblijven.

Wij houden jullie op de hoogte! En bedankt voor alle reacties, dit vinden wij erg leuk.